Project

General

Profile

Tâche #22068

Scénario #21866: Traitement express MEN (46-48)

une erreur récurrente apparait dans les logs de sunstone. De plus, à la connexion d'un utilisateur, une popup rouge apparait

Added by Thierry Bertrand over 2 years ago. Updated over 2 years ago.

Status:
Fermé
Priority:
Normal
Assigned To:
Start date:
09/26/2017
Due date:
% Done:

100%

Estimated time:
3.00 h
Spent time:
Remaining (hours):
0.0

Description

log de sunstone

Associated revisions

Revision 10258e1f (diff)
Added by Daniel Dehennin over 2 years ago

We don't want annoying request from the web interface

The “support” tab in Sunstone check for subscription to the commercial
OpenNebula support:

http://docs.opennebula.org/5.4/deployment/sunstone_setup/sunstone.html#commercial-support-integration

The “upgrade” tab check for new version in OpenNebula.

  • tmpl/admin.yaml (enabled_tabs): disable “support-tab” and
    “upgrade-top-tab”.
  • tmpl/admin_vcenter.yaml (enabled_tabs): ditoo.

Ref: #22068

Revision bec30baa (diff)
Added by Daniel Dehennin over 2 years ago

The OneFlow route must always be active to avoid error in cloud view

The cloud view always makes request to “/service” even when the
OneFlow provisionning tab is disable.

When the OneFlow service is disable and the route is active, Sunstone
just reply a “503 Service Unavailable”.

  • tmpl/sunstone-server.conf: do not disable OneFlow route.

Ref: #22068

History

#1 Updated by Thierry Bertrand over 2 years ago

  • Project changed from Distribution EOLE to EOLE OpenNebula
  • Subject changed from une erreur récurrente apparait dans les logs de sunstone De plus, à la connexion d'un utilisateur, une popup roouge apparait to une erreur récurrente apparait dans les logs de sunstoneDe plus, à la connexion d'un utilisateur, une popup roouge apparait

Log de sunstone :

Tue Nov 14 10:45:38 2017 [I]: 172.26.46.249 - - [14/Nov/2017:10:45:38 +0100] "GET /support/request?timeout=false&pool_filter=-2&csrftoken=ebdc41a78a9e5364ee09d1d838beeb28 HTTP/1.1" 500 - 0.0026 Tue Nov 14 10:45:48 2017 [I]: 172.26.46.249 - - [14/Nov/2017:10:45:48 +0100] "GET /support/request?timeout=false&pool_filter=-2&csrftoken=ebdc41a78a9e5364ee09d1d838beeb28 HTTP/1.1" 500 - 0.0024 Tue Nov 14 10:45:58 2017 [I]: 172.26.46.249 - - [14/Nov/2017:10:45:58 +0100] "GET /support/request?timeout=false&pool_filter=-2&csrftoken=ebdc41a78a9e5364ee09d1d838beeb28 HTTP/1.1" 500 - 0.0013 Tue Nov 14 10:46:08 2017 [I]: 172.26.46.249 - - [14/Nov/2017:10:46:08 +0100] "GET /support/request?timeout=false&pool_filter=-2&csrftoken=ebdc41a78a9e5364ee09d1d838beeb28 HTTP/1.1" 500 - 0.0019

Message d'erreur popup :

Error: service resource not supported

#2 Updated by Daniel Dehennin over 2 years ago

  • Status changed from Nouveau to En cours
  • Assigned To set to Daniel Dehennin
  • Estimated time set to 3.00 h
  • Remaining (hours) set to 3.0

Les deux sont dissociés mais lié à la gestion des vues :

  • Le message d’erreur 500 sur /request vient de l’onglet Support, l’interface tente de se connecter sur le service de support d’OpenNebula ⮕ la solution est de désactiver le support dans les vues admin*
  • La popup d’erreur vient du fait que l’interface cloud fait toujours une requête sur le service OneFlow /service mais que l’on désactive cette route Sunstone en même temps que le service OneFlow ⮕ la solution est de ne jamais désactivre la route oneflow dans la configuration du serveur Sunstone, dans ce cas le backend Sunstone renvoie un code 503 Service Unavailable qui ne génère aucune popup

#3 Updated by Daniel Dehennin over 2 years ago

  • Remaining (hours) changed from 3.0 to 2.5

#4 Updated by Daniel Dehennin over 2 years ago

  • % Done changed from 0 to 100
  • Remaining (hours) changed from 2.5 to 0.5

Nouveau paquet eole-one-frontend 2.6.2-3 dans eole-2.6-unstable.

#5 Updated by Scrum Master over 2 years ago

  • Project changed from EOLE OpenNebula to Distribution EOLE
  • Status changed from En cours to Résolu

#6 Updated by Gérald Schwartzmann over 2 years ago

  • Subject changed from une erreur récurrente apparait dans les logs de sunstoneDe plus, à la connexion d'un utilisateur, une popup roouge apparait to une erreur récurrente apparait dans les logs de sunstone. De plus, à la connexion d'un utilisateur, une popup rouge apparait

#7 Updated by Gérald Schwartzmann over 2 years ago

Thierry peux-tu vérifier si le paquet corrige le problème, merci d'avance.

#8 Updated by Thierry Bertrand over 2 years ago

  • Status changed from Résolu to Fermé
  • Remaining (hours) changed from 0.5 to 0.0

il n'y a plus d'erreur dans le susnstone, ni dans les logs

Also available in: Atom PDF